تغییر زبان

کاربرد سیلیکات سدیم در صنایع شوینده

سیلیکات سدیم در صنایع شوینده

جهت جداسازی ذرات چربی و معلق نگه داشتن آنها، جلوگیری از خوردگی و به صورت کلی این ماده به عنوان محلول بافر کاربرد دارد. برای چند قرن هم سیلیکات‌های مایع و هم متاسیلیکات‌ها به عنوان واحد سازنده در صابون‌ها استفاده می‌شوند. سیلیکات‌های مایع در صابون‌های قالبی و آرایشی برای جلوگیری از ترشیدگی اضافه می‌شوند. در انواع رختشویی‌های تجاری و سلف سرویس‌ها، متاسیلیکات‌ها به عنوان سازنده صابون شناخته شده‌اند. در شوینده‌های سنتزی، فسفات‌ها و دیگر مواد به کار می‌روند و باعث خوردگی آلومینیوم، روی و آلیاژهای مشخصی که در ساختار ظرفشویی خانگی به کار می‌روند می‌شوند. مشارکت سیلیکات سدیم در ترکیب شوینده‌ها باعث کنترل خوردگی و حمله قلیایی و امولسیون‌سازی چربی‌ها و روغن‌های آلی و کاهش سختی کلسیمی و منیزیمی می‌گردد.

 

فرآیند کلی تولید پودرهای شوینده

پودرهای شوینده در حدود نیم قرن پیش به بازار عرضه شدند و با ارائه آنها قدم بسیار مهمی در ارتقای بهداشت و نظافت فرد و جامعه برداشته شد. پودر شوینده به مخلوطی یکنواخت از مواد اولیه مختلف اطلاق می‌گردد که به صورت دانه‌های تو خالی (Beads) یا دانه‌های توپر (Granules) یافت شده و برای شستشوی پارچه، الیاف و سطوح بکار می‌رود.

در واحد پست ادیشن برای تولید پودر شوینده از جمله پودر ماشین لباسشویی، تعدادی مواد افزودنی به مخلوط پودر شوینده افزوده میشوند. این مواد شامل: پربورات سدیم، سیلیکات سدیم، زئولایت، TAED، آنزیم، اسانس، نان آیونیک و غیره میباشند.

محبوب ترین نوشته ها

لایک در فیس بوک